torsdag 28. juli 2011

Blåbær, mose og hasjplante

Det er blitt en tradisjon å bruke slutten av ferien på å plukke blåbær på Voss,
og ingen unntak i år,
da er hele familien med,
også de to små firbeinte som er veldig glad i plukke til eget bruk.
Min mann er ganske nasi og pusher oss veldig til å plukke.
Han har som mål 30 liter ferdig renset blåbær og det er ganske mye...
Jeg og ungene blir litt fortere lei
forde om vi synest det er veldig deilig med blåbær til is gjennom hele vinteren.
Jeg begynte å bli veldig opptatt av all den fine mosen,
og tenkte på hva fint jeg kunne bruke den til i vinter.

Det ble noen poser med mose også med hjem.


Så midt uti skauen fant vi en plante som var plantet der ,
og var noe mistenkelig,
vi fant fort ut at det måtte være en hasjplante,
så noen hadde plantet den der for å sjekke om den overlever tydeligvis.
Vi ringte til Politiet i tilfelle de ville gjøre noe med det,
og de kom på plassen og tok bilder og tok med planten.
Dette ble jo litt spennende på blåbær turen vår,
ikke hver dag man treffer på slik styggedom...





Resultatet ble etter mye jobbing med rensing,


22liter blåbær og 1,5 liter Molte,
og 4 poser renset hvit mose.
Det skal bli mange gode ismåltider sammen med disse.
Vi har holdt oss frisk også gjennom vinteren også ved hjelp av disse,
tror vi...

2 kommentarer:

  1. Å, så flinke dere har vært. Blåbær er jo bare så deilig å spise rett fra tua også. Nam...

    Klem Bente

    SvarSlett
  2. Flinkiser!
    Jeg bruker å stjele litt i fryseren til mamma:)

    Skikkelig kriposfakter på dere, hasjplante og greier. Huffa meg.

    klem

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad for å få en komentar:)